יום שלישי, 28 בדצמבר 2010

ניקוי שטיחים


רובנו לא אוהבים להתעסק בכל מה שקשור לנושא של ניקיון. זה לא נעים, זה מעייף ומכלה את זמננו. אבל מה לעשות שלפעמים צריך...? רבים לא מודעים לכך, אבל אחד הגורמים בבית שיוצרים הכי הרבה לכלוך, הם שטיחים מלוכלכים.
אם את רצפת החדר ניתן לטאטא אחת לכמה זמן, עם שטיחים זה יותר מורכב. כל הלכלוך מהנעליים, פירורי אוכל, ואבק שנכנס מבחוץ מלכלכים את השטיחים, ויוצרים עליהם שכבה של לכלוך שנכנס למעמקי השטיח, ובדרך כלל קשה מאוד להוציא אותו משם.
אז איך אנחנו יכולים לדאוג שהשטיחים שלנו יישארו נקיים?
אם חשבתם ששואב אבק חזק יהיה פתרון, תחשבו שוב... שואבי אבק בעלי שאיבה סופר חזקה יבצעו ניקוי שטיחים חזק יותר, אבל גם עלולים לפגוע בשטיח – במיוחד אם הוא בעבודת יד.
חשוב שתתאימו את חומרי הניקוי שטיחים לסוג השטיח. עבור ניקיון כתמים משטיחים בעבודת יד עדיף להשתמש בחומץ עדין או אפילו לנסות מטלית לחה. שטיח סינתטי יתמודד עם כל חומר ניקוי שטיחים בקלי קלות.
טיפ נוסף - רצוי לכבס את השטיח פעם בכמה חודשים, אחרי הכביסה - אל תשאירו אותו בשמש! היא מזיקה לשטיחים. בכלל, אחד המיתוסים הגדולים של ניקוי שטיחים הוא תלייתם – זה לעולם לא רעיון טוב. התלייה מותחת את השטיח ועלולה לפגוע בו.
וטיפ אחרון של אלופים - ניקוי שטיחים בשיטה של תלייה וחבטה אינו יעיל וניתן לעשות את אותו ניקיון בדרך קלה יותר– פשוט הופכים את השטיח וצועדים עליו. כל האבק ירד בלי לגרום לשטיח שום פגם במהלך ניקיון זה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה