יום שלישי, 14 בדצמבר 2010

הקשר בין ניקיון להדברה


כל מי שמתעסק בתחום ידע להגיד שהדברה והנושא של ניקיון הולכים כמעט תמיד יד ביד. מידת הניקיון בבית משפיעה מאוד על רצונם של מזיקים או מכרסמים שונים להגיע דווקא אליכם.

אצלי בבית ניקיון זה לא דבר בולט. אני מאוד לא אוהבת להתעסק בכל מה שקשור לניקיון, ולפני חצי שנה בערך החלטתי לפנות אל חברת ניקיון שאני מכירה ולקחת שירותי ניקיון לבית. מגיעה אלינו עוזרת פעם בשבועיים ומנקה את הדירה. היא עושה ניקיון יסודי, אבל במהלך הזמן שהיא לא נמצאת אני והחבר מספיקים לעשות הרבה מאוד לכלוך, שרובו במטבח.

שאריות אוכל בכיור, פירורים על הרצפה, ואני לא רוצה לחשוב בכלל מה קורה מאחורי המקרר. בקיץ הבית שלנו מלא בג'וקים כל הזמן, ולא מזמן התחילו להתגלות סימנים של מכרסם בבית. עם ג'וקים אני מסוגלת להתמודד אבל עם עכבר או חולדה...לא ממש.

אחרי שגיליתי סימנים ראשונים החלטתי שאני עושה ניקיון יסודי של המטבח כולל ניקיון ארונות, ניקיון מדפים וניקיון יסודי של הרצפה. זה כמובן לא עזר, בעיקר בהתחשב בעובדה שאחרי ארוחת הערב באותו יום כבר היה לא מעט מזון על הרצפה ובכיור, ולא נשאר זכר לניקיון שנעשה שם.

החלטנו לשים מלכודת ואחרי שבוע נמצא הפולש. במקום מפלצת גדולה ודוחה, התגלה עכבר קטנטן וחמוד. ברגע שראיתי אותו סלחתי לו כמובן על ניקיון המטבח שלי שנהרס בגללו והאכלתי אותו גבינה צהובה, והשקתי אותו במים. אחה"צ שחררנו אותו בגינה ונפרדנו ממנו, הוא היה מאוד חמוד.

שחזרתי הביתה עשיתי ניקיון יסודי בעיקר באיזור השיש שם הוא אהב להסתובב, והחלטתי שכנראה שירותי ניקיון אחד לשבועיים לא מספיקה לזוג כמונו, דיברתי עם חברת הניקיון, והעלנו את המינון. מקווה שזה ישפר את המצב בהמשך. 

תגובה 1:

  1. כן. היום כל חברת ניקיון היא גם חברה שנותנת שירותים נוספים כגון: הדברת מזיקים, ליטוש שיש, שיפוץ אמבטיה ועוד.
    חברת ניקיון

    השבמחק